Na czym polega teleporada?
Wraz ze wzrostem ilości zachorowań na COVID-19 w Polsce, korzystamy przede wszystkim z teleporad.
Teleporada oznacza, że nie spotykamy się z pacjentem osobiście – łączymy się w rozmowie telefonicznej albo przez komunikatory umożliwiające użycie kamery, dzięki czemu możemy, mimo odległości, być z pacjentem twarzą w twarz.
Pracownik rejestracji, podczas rozmowy telefonicznej poprosi Państwa o podanie adresu e-mail. To istotne, ponieważ w przypadku spotkania wideo, to tam psycholog prowadzący spotkanie prześle informacje o sposobie połączenia się, w tym link do spotkania.
Gdy teleporada jest naszym pierwszym spotkaniem, psycholog weryfikuje tożsamość rozmówcy – rodzic lub dorosły pacjent może zostać poproszony o potwierdzenie danych podanych w rejestracji, dlatego warto mieć pod ręką dowód osobisty.
Co zrobić, gdy źle się czuję, a mam umówione spotkanie w kontakcie osobistym?
To proste – zadzwonić do rejestracji lub do psychologa, który prowadzi dane spotkanie. W rozmowie na pewno uda się znaleźć rozwiązanie – na przykład przenieść spotkanie na teleporadę czy wybrać inny termin.
Dbajmy o siebie nawzajem.
Jakie objawy wykluczają możliwość spotkania w kontakcie osobistym?
Wśród objawów wykluczających możliwość spotkania osobistego są:
- kaszel
- duszność
- temperatura ciała 37,5 stopnia Celsjusza i wyższa
- utrata smaku o nagłym początku
- utrata węchu o nagłym początku
- bóle stawów, mięśni
- potwierdzony wynik COVID-19 u pacjenta lub członka rodziny
- kontakt z osobą zarażoną COVID-19
- kwarantanna
Jak przygotować się do spotkania w kontakcie osobistym? Co muszę wiedzieć?
- Przed spotkaniem przeprowadzony zostanie telefoniczny wywiad pod kątem ryzyka występowania COVID-19.
- Zmierz temperaturę w domu – jeżeli jest wyższa niż 37,5 stopnia Celsjusza, zostań w domu i zadzwoń do rejestracji lub do psychologa prowadzącego spotkanie. Znajdziemy rozwiązanie.
- Zastanów się, czy nie miałeś/aś w ostatnim czasie kontaktu z osobą potencjalnie zarażoną lub chorą na COVID-19. Jeżeli jest takie ryzyko, zostań w domu i zadzwoń do rejestracji lub do psychologa prowadzącego spotkanie.
- Zabierz maseczkę dla każdej osoby wchodzącej do Poradni – czystą, szczelną, dobrze dopasowaną do twarzy.
- Załóż maseczkę – zasłoń nos i usta. Odmowa założenia maseczki oznacza, że spotkanie w kontakcie osobistym nie będzie mogło się odbyć. Nie zdejmuj maseczki przez cały czas pobytu w Poradni. Unikaj dotykania maseczki. Po dotknięciu – zdezynfekuj ręce (płyn dostępny w każdym gabinecie).
- Postaraj się napić, (zadbać, by dziecko się napiło) przed spotkaniem, by maseczka mogła przez cały czas być na twarzy.
- Przy wejściu do Poradni wszystkim wchodzącym zostanie zmierzona temperatura. Jeżeli wynik u którejkolwiek z osób będzie wyższy niż 37,5 stopnia Ceslujsza, spotkanie w kontakcie osobisty nie odbędzie się.
- Po wejściu poprosimy o dezynfekcję dłoni.
Wszystkie urządzenia, powierzchnie dotykowe, długopisy w Poradni są na bieżąco dezynfekowane.
W czasie, kiedy łatwo przestraszyć się możliwości zarażenia się, postawmy na odpowiedzialność za siebie nawzajem.