Teleporady jesienią w Poradni

in
727

Na czym polega teleporada?

Wraz ze wzrostem ilości zachorowań na COVID-19 w Polsce, korzystamy przede wszystkim z teleporad.

Teleporada oznacza, że nie spotykamy się z pacjentem osobiście – łączymy się w rozmowie telefonicznej albo przez komunikatory umożliwiające użycie kamery, dzięki czemu możemy, mimo odległości, być z pacjentem twarzą w twarz.

Pracownik rejestracji, podczas rozmowy telefonicznej poprosi Państwa o podanie adresu e-mail. To istotne, ponieważ w przypadku spotkania wideo, to tam psycholog prowadzący spotkanie prześle informacje o sposobie połączenia się, w tym link do spotkania. 

Gdy teleporada jest naszym pierwszym spotkaniem, psycholog weryfikuje tożsamość rozmówcy – rodzic lub dorosły pacjent może zostać poproszony o potwierdzenie danych podanych w rejestracji, dlatego warto mieć pod ręką dowód osobisty.

Co zrobić, gdy źle się czuję, a mam umówione spotkanie w kontakcie osobistym?

To proste – zadzwonić do rejestracji lub do psychologa, który prowadzi dane spotkanie. W rozmowie na pewno uda się znaleźć rozwiązanie – na przykład przenieść spotkanie na teleporadę czy wybrać inny termin. 

Dbajmy o siebie nawzajem.

Jakie objawy wykluczają możliwość spotkania w kontakcie osobistym?

Wśród objawów wykluczających możliwość spotkania osobistego są:

  • kaszel
  • duszność
  • temperatura ciała 37,5 stopnia Celsjusza i wyższa
  • utrata smaku o nagłym początku
  • utrata węchu o nagłym początku
  • bóle stawów, mięśni
A także:
  • potwierdzony wynik COVID-19 u pacjenta lub członka rodziny
  • kontakt z osobą zarażoną COVID-19
  • kwarantanna
O możliwości spotkania w kontakcie osobistym każdorazowo, indywidualnie decyzję podejmuje Poradnia.

Jak przygotować się do spotkania w kontakcie osobistym? Co muszę wiedzieć?

  1. Przed spotkaniem przeprowadzony zostanie telefoniczny wywiad pod kątem ryzyka występowania COVID-19.
  2. Zmierz temperaturę w domu – jeżeli jest wyższa niż 37,5 stopnia Celsjusza, zostań w domu i zadzwoń do rejestracji lub do psychologa prowadzącego spotkanie. Znajdziemy rozwiązanie.
  3. Zastanów się, czy nie miałeś/aś w ostatnim czasie kontaktu z osobą potencjalnie zarażoną lub chorą na COVID-19. Jeżeli jest takie ryzyko, zostań w domu i zadzwoń do rejestracji lub do psychologa prowadzącego spotkanie.
  4. Zabierz maseczkę dla każdej osoby wchodzącej do Poradni – czystą, szczelną, dobrze dopasowaną do twarzy. 
  5. Załóż maseczkę – zasłoń nos i usta. Odmowa założenia maseczki oznacza, że spotkanie w kontakcie osobistym nie będzie mogło się odbyć. Nie zdejmuj maseczki przez cały czas pobytu w Poradni. Unikaj dotykania maseczki. Po dotknięciu – zdezynfekuj ręce (płyn dostępny w każdym gabinecie).
  6. Postaraj się napić, (zadbać, by dziecko się napiło) przed spotkaniem, by maseczka mogła przez cały czas być na twarzy. 
  7. Przy wejściu do Poradni wszystkim wchodzącym zostanie zmierzona temperatura. Jeżeli wynik u którejkolwiek z osób będzie wyższy niż 37,5 stopnia Ceslujsza, spotkanie w kontakcie osobisty nie odbędzie się.
  8. Po wejściu poprosimy o dezynfekcję dłoni.

Wszystkie urządzenia, powierzchnie dotykowe, długopisy w Poradni są na bieżąco dezynfekowane. 

W czasie, kiedy łatwo przestraszyć się możliwości zarażenia się, postawmy na odpowiedzialność za siebie nawzajem.

54321
(0 votes. Average 0 of 5)